نشستن و خوابیدن طولانی می‌تواند برای افراد معلول مشکلاتی ایجاد کند. در زیر تعدادی از این مشکلات را بررسی خواهم کرد:

 

۱٫ ضعف عضلات: نشستن و خوابیدن طولانی می‌تواند منجر به ضعف عضلات شود، به ویژه در مناطقی که برای نشستن و حمایت از بدن استفاده می‌شود، مانند پاها، پشت و شانه‌ها.

۲٫ سفت شدن مفاصل: نشستن و خوابیدن طولانی باعث سفت شدن مفاصل می‌شود، که به دور از تمرین و حرکت منظم، باعث کاهش قابل توجه قابلیت حرکت در این مفاصل خواهد شد.

۳٫ کمبود جریان خون: در صورت نبود حرکت منظم، جریان خون به قسمت‌های بدن کمتر خواهد شد. این باعث می‌شود عضلات و بافت‌های بدن نسبت به تأمین منابع لازم برای سالم بودن دچار کمبود شده و به همین دلیل فعاليّة عاديّ را نخواهيده.

۴٫ ريسك ايجاد زخم فشاري: نشستن چگال در يك جای استاتيك با فشار طولاني روي يك نقطۀ خاص (بخصوص در صورت عدم استفادۀ مناسب از تجهيزات كمك)، باعث رخ دادَــــــــــــہِ گذروَ گذارِ كُپْكِپْ كُپْكِپْ (ulcer) در پوست و بافت های تحت فشار (pressure ulcers) گُذَارَ گُذَارِ كُپْكِپْ (bedsores) مى‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎(pressure sores) ‌‌‎(pressure ulcers) ‌ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎(decubitus ulcers) ‌(decubitus sores) ‌(decubitus ulcers) ‌(bedsores) (pressure sores

زخم بستری آسیبی است که در صورت وارد شدن فشار و نیروی طولانی مدت بر پوست ایجاد می‌شود. برای بیماری زخم بستر چندین مرحله آسیب شناسایی کرده‌اند که در صورت جلوگیری از عفونت می‌توان آن را درمان و کنترل کرد.

ضایعه زخم بستر یک مشکل دردناک و نگران‌کننده برای افراد مسن و بیمارهایی است که مدت طولانی در رختخواب بستری هستند. اغلب بیماری زخم بستر به اشخاص کهنسالی که توانایی حرکت و جابه‌جا شدن ندارند،  نسبت داده می‌شود، اما در صورتی که بیمار مدت طولانی فشار زیادی بر ناحیه خاصی از پوست خود وارد کند، دیگر فرقی ندارد چه سنی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با ما
× چت آنلاین در واتس اپ